Odzież termiczna Brubeck przez lata była klasą samą w sobie dla polskich wielbicieli wspinaczki i górskich wędrówek.
Teraz produkowane w Zduńskiej Woli odzież oraz buty trafiają do coraz liczniejszego grona odbiorców na całym świecie.

Cały proces w ostatnim czasie przeszedł przekrojową, zrównoważoną transformację przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań ‑ dzięki bliskiej współpracy firmy z Bankiem BNP Paribas. Zmiany wprowadzone przez markę Brubeck przynoszą korzyści, zarówno globalnie, promując zrównoważony rozwój, jak i bezpośrednio konsumentom ‑ firma oferuje produkty wysokiej jakości, które są komfortowe, innowacyjne i przyjazne dla środowiska.

Bank BNP Paribas wspiera przemiany produktowe i energetyczne uznanego producenta odzieży termicznej Brubeck, należącego do Grupy Filati. Firma szukała partnera, który pomógłby jej przejść przez trwający, pełen wyzwań okres w branży odzieżowej. Sektor zmaga się z takimi wyzwaniami, jak wzrost kosztów produkcji, energii oraz surowców, a także ograniczenie możliwości konsumpcyjnych ‑ spadek popytu oraz wysoka inflacja.

Piotr Kubiak - Dyrektor Finansowy marki Brubeck
Piotr Kubiak, Dyrektor Finansowy marki Brubeck
Poszukując wśród instytucji finansowych partnera do przeprowadzenia naszej transformacji, chcieliśmy odnaleźć bank, który rozumie potrzeby klienta i stara się wspierać strategie jego rozwoju. Długoterminowa współpraca i poczucie bezpieczeństwa finansowego były dla nas kluczowe. Dlatego zdecydowaliśmy się na dokonanie przemian związanych z poprawą wydajności energetycznej, dywersyfikacją produkcji poprzez wprowadzenie nowych produktów oraz zwiększeniem skali działania wspólnie z Bankiem BNP Paribas.

Zmiany produktowe wprowadzone przez markę Brubeck mają potencjał do przekształcenia rynku odzieży termoaktywnej i obuwia, podnosząc standardy jakości, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju. Firma nie tylko rozwinęła metody produkcji dotychczasowych produktów o wykorzystanie wełny merino i technologii seamless, ale także weszła w całkowicie nową kategorię produktową: obuwie. To przyciągnęło uwagę świadomych ekologicznie konsumentów, podobnie jak widoczne zaangażowanie Brubeck w zrównoważony rozwój. Dzięki tym innowacjom firma była w stanie dokonać ekspansji na rynek francuski, a jej marka umocniła swoją pozycję jako lidera w branży odzieży termoaktywnej i obuwia.

Ponadto, przy wsparciu banku, Brubeck zainstalował panele słoneczne na dachach swoich budynków, co umożliwiło znaczące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej z konwencjonalnych źródeł. Dodatkowo, w fabryce Brubeck wprowadzono system recyklingu, który pozwala na ponowne wykorzystanie wody zużytej w procesach produkcyjnych, zmniejszając jej łączne zużycie. Natomiast zainstalowany system rekuperacji ciepła odzyskuje ciepło generowane podczas procesów produkcyjnych i wykorzystuje je do ogrzewania fabryki, co znacznie zmniejszyło zapotrzebowanie na dodatkowe źródła ogrzewania ‑ w czym jest wspierany przez nowe pompy ciepła. Cały system jest kontrolowany przez inteligentne systemy zarządzania energią, co dodatkowo podnosi wydajność energetyczną i minimalizuje straty energii elektrycznej i ciepła.

Dominik Kosuń - Dyrektor Zarządzający marki Brubeck
Dominik Kosuń, Dyrektor Zarządzający marki Brubeck
Przemiany, które zaszły w naszej firmie nie byłyby możliwe bez dostępu do produktów Banku BNP Paribas, dzięki którym zakupione zostały maszyny do produkcji obuwia. Najnowocześniejszy park maszynowy oraz know how w zakresie dziewiarstwa w połączeniu z technologią produkcji butów, pozwoliły stworzyć wełniane obuwie, o ergonomicznym kształcie. Dynamiczny wzrost sprzedaży tych produktów, udowodnia, że był to bardzo dobry kierunek rozwoju marki Brubeck.

Dokonane zmiany sprawiły, że firma była w stanie zrównoważyć przychody w trakcie całego roku, aby uniknąć sezonowych wahań i zapewnić sobie stabilny rozwój. W tym celu Brubeck poszerza także swoją ofertę na sezon letni, wprowadzając szereg nowych produktów, które idealnie sprawdzają się w cieplejszych miesiącach.

Kontakt

For those who Move the world

Sprawdź jak współpracujemy z Klientami na rynkach zagranicznych