Przedź do treści
Strefa NauczycielaStrefa NauczycielaStrefa Nauczyciela

Program edukacyjny

Uczestnictwo w Misji Edukacja to dobra decyzja!

Cel Programu

O programie

Misja Edukacja to program skierowany do nauczycieli klas I-VI szkół podstawowych, który stale ewoluuje i porusza nowe wątki, aby jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby edukacyjne i społeczne.

Jako nauczyciel na pewno zauważasz, że dzieci dysponują niewystarczającą wiedzą o pieniądzach. Teraz masz okazję i powód, by poruszyć z nimikluczowe tematy! Po zarejestrowaniu się do programu Misja Edukacja otrzymasz darmowy dostęp do wszystkich materiałów edukacyjnych (Misja Kieszonkowe, Misja Oszczędzanie), które zostały opracowane przez doświadczonego metodyka zgodnie z obowiązującą podstawą programową.

Dlaczego warto wziąć udział w programie?

  • Rozwiniesz u swoich uczniów kompetencje przyszłości.
  • Przekażesz im wiedzę, która zaprocentuje w ich dorosłym życiu.
  • Skłonisz młodsze pokolenia do samodzielnego i krytycznego myślenia.
  • Nauczysz, że nie warto oceniać przez pryzmat statusu materialnego.
  • Otrzymasz gotowy pomysł na cykl wartościowych lekcji wychowawczych.

Cele programu

Rozwój odpowiedzialności finansowej

Uczenie dzieci, jak zarządzać budżetem, pomaga im zrozumieć wartość pieniądza i rozwijać odpowiedzialne podejście do finansów.

Budowanie nawyku oszczędzania

Dzieci, które nauczą się regularnie odkładać część swoich pieniędzy, będą miały lepsze podstawy do gromadzenia oszczędności w dorosłym życiu.

Umiejętne planowanie wydatków

Nauczanie dzieci planowania budżetu i zarządzania finansami rozwija ich umiejętności organizacyjne i planistyczne.

Zapobieganie problemom finansowym

Edukacja finansowa od najmłodszych lat może zmniejszyć ryzyko problemów finansowych w przyszłości.

Podejmowanie świadomych decyzji

Znajomość podstawowych pojęć, takich jak budżetowanie i oszczędzanie, pomaga w podejmowaniu mądrych decyzji.

Lepsze zrozumienie ekonomii

Wczesna edukacja finansowa pomaga dzieciom zrozumieć podstawowe zasady ekonomii i funkcjonowanie gospodarki. Dzięki temu mogą lepiej rozumieć otaczający ich świat.

Misja Oszczędzanie

Misja Edukacja to innowacyjny program skierowany do nauczycieli, który wspiera świadome edukowanie uczniów o finansach, w szczególności skupiając się na nawyku oszczędzania. Dlatego jednym z elementów programu jest Misja Oszczędzanie, która wykorzystuje interaktywne metody i symulacje, aby uczyć dzieci, jak oszczędzać i planować wydatki. Koncentruje się również na nauce planowania i przewidywania wydarzeń oraz rozwijaniu umiejętności matematycznych, niezbędnych do skutecznego zarządzania finansami.

Nasze materiały edukacyjne są dostosowane do wieku i poziomu trudności, dzięki czemu są odpowiednie dla każdego ucznia w klasach I-VI. W pakiecie dedykowanym dla danego poziomu klasy znajdziesz scenariusz lekcji, prezentacje oraz karty pracy.

Zobacz przykładowe materiały(otwiera się w nowym oknie)

Misja Kieszonkowe

Badania przeprowadzone przez BNP Paribas Bank Polska wykazały, że aż 80% rodziców daje swoim dzieciom kieszonkowe, jednak aż 50% opiekunów oczekuje wsparcia ze strony szkoły w edukacji dzieci na temat odpowiedzialnego gospodarowania nim [1].

W programie Misja Edukacja, oprócz materiałów z zakresu Misja Oszczędzanie, dostępna jest również Misja Kieszonkowe. Ma ona na celu wyposażyć dzieci we właściwą wiedzę, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną, aby już od najmłodszych lat mogły odpowiedzialnie zarządzać swoim budżetem i rozumieć, że pieniądze nie spadają z nieba.

Chcesz nauczyć swoich uczniów szacunku do pieniądza? Skorzystaj ze specjalnie przygotowanych scenariuszy, dopasowanych do podstawy programowej i dostosowanych do poziomu dzieci w klasach I-VI.

[1] „Badanie postaw rodziców wobec kieszonkowego” na zlecenie Banku BNP Paribas 2021 r.

Zobacz przykładowe materiały(otwiera się w nowym oknie)

Konkurs

Wraz z uczniami weźcie udział w konkursie w ramach programu Misja Edukacja.
Prace konkursowe będą oceniane w dwóch kategoriach wiekowych: uczniów klas I-III oraz uczniów klas IV-VI.

SEMESTR ZIMOWY – KONKURS I

Oszczędzam dziś, by spełniać marzenia jutro

Zadanie konkursowe
Stworzenie ilustrowanego lapbooka* nt. wielkich marzeń i realnych celów, na które uczniowie chcieliby odkładać swoje kieszonkowe.

* Lapbook to popularne narzędzie edukacyjne – kreatywna teczka lub książeczka, łącząca notatnik i album, pełna interaktywnych wkładek, kart i kopert. Idealna do gromadzenia informacji na wybrany temat i ułatwiająca naukę poprzez zabawę.

Praca konkursowa może zawierać
  • Marzenia i cele – osobisty cel ucznia, motywujący go do oszczędzania, np. rozwój hobby, upragniona zabawka czy pomoc innym
  • Narzędzia – opis różnych sposobów oszczędzania, takich jak skarbonki, metoda trzech słoików
  • Ilustracje – kreatywne rysunki wykonane dowolną techniką (np. ręcznie, wydrukowane lub wycięte z papieru)
  • Hasła i opisy – inspirujące, wyjaśniające znaczenie celu, wspierające wytrwałość i konsekwencję
Zasady

Zgłoszenie możecie przesyłać od 2 września do 13 grudnia 2024 r. Powinno zawierać: opis działań podejmowanych podczas realizacji zadania, zdjęcia prac plastycznych oraz fotorelację z przebiegu prac (opcjonalnie). Sam lapbook powinien być indywidualny, natomiast praca konkursowa powinna podsumowywać wspólne działania i zaangażowanie całej klasy. 

Chcecie wziąć udział w konkursie? Aby było to możliwe, musicie w pierwszej kolejności być uczestnikami programu Misja Edukacja.

SEMESTR LETNI – KONKURS II

Trzy słoiki – małe kroki do wielkich celów!

Zadanie konkursowe
W semestrze letnim zadaniem konkursowym jest stworzenie plakatu oraz hasła
promującego metodę trzech słoików*.

* Metoda trzech słoików nie tylko pomaga w zarządzaniu pieniędzmi, lecz także kształtuje postawy odpowiedzialności i empatii. Polega na podziale kieszonkowego na trzy części: bieżące wydatki, oszczędności i pomoc innym.

Praca konkursowa może zawierać
  • Opis metody – krótkie wyjaśnienie m.in., na czym polega metoda trzech słoików oraz jakie są jej zalety
  • Ilustracje – kreatywne ilustracje wykonane dowolną techniką (ręcznie, wydrukowane lub wycięte z papieru)
  • Hasło – krótkie, chwytliwe, kreatywne i łatwe do zapamiętania hasło promujące metodę trzech słoików
Zasady

Zgłoszenie możecie przesyłać od 13 stycznia do 11 maja 2025 r. Powinno zawierać: opis działań podejmowanych podczas realizacji zadania (np. dyskusję w klasie na temat oszczędzania), zdjęcia prac plastycznych oraz fotorelację z przebiegu prac (opcjonalnie). Praca powinna być zbiorowa, angażująca całą klasę.

Chcecie wziąć udział w konkursie? Aby było to możliwe, musicie w pierwszej kolejności być uczestnikami programu Misja Edukacja.

Nagrody

Zobacz, co możecie wygrać
w konkursie semestralnym!

Nagroda główna

dla 2 klas I-III

Jednodniowa wycieczka edukacyjna oraz bilety do miasteczka edukacyjnego miniciti.

Nagroda II stopnia

dla 15 klas I-III

Nagrody rzeczowe dla każdego ucznia zwycięskiej klasy oraz nauczyciela.

✦ Dodatkowo Grand Prix

po 5000 zł dla trzech szkół!

Jeśli w danym konkursie semestralnym wezmą udział co najmniej trzy klasy z jednej szkoły, placówka może zdobyć dodatkową nagrodę finansową Grand Prix! Wszystkie prace będą ocenione zbiorczo pod kątem jakości. Nagroda Grand Prix będzie przeznaczona na potrzeby szkoły, takie jak wyposażenie sali, remont, stworzenie ogródka szkolnego lub inne projekty niezwiązane z bieżącymi potrzebami eksploatacyjnymi.

Harmonogram

Semestr I


  • Start konkursu
    02.09.2024


  • Ostateczny termin nadesłania prac konkursowych
    13.12.2024


  • Obrady jury
    20.12.2024-02.01.2025


  • Ogłoszenie zwycięzców nagród I i II stopnia
    03.01.2025


  • Ogłoszenie zwycięzców Grand Prix dla szkół
    24.01.2025

Semestr II


  • Start konkursu
    13.01.2025


  • Ostateczny termin nadesłania prac konkursowych
    11.05.2025


  • Obrady jury
    13-16.05.2025


  • Ogłoszenie zwycięzców nagród I i II stopnia
    19.05.2025


  • Ogłoszenie zwycięzców Grand Prix dla szkół
    06.06.2025

Zanim weźmiesz udział w konkursie, zarejestruj się w programie Misja Edukacja i przeprowadź zajęcia w ramach Misji Kieszonkowe lub Misji Oszczędzanie. Pamiętaj też, by przed wykonaniem zadania konkursowego zapoznać się z zasadami konkursowymi oraz listą FAQ, które ułatwią Ci jego realizację.

Wyniki konkursu - SEMESTR II

NAGRODA GRAND PRIX - SEMESTR II

LP.

Nazwa

1

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MARII KONOPNICKIEJ W SUCHOWOLI

2

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W NAŁĘCZOWIE

3

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. NOBLISTÓW POLSKICH W PISARZOWICACH

NAGRODA I STOPNIA KLASY I-III

LP.

Nazwa

Klasa

1

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. PIOTRA MICHAŁOWSKIEGO W BOLESTRASZYCACH

II A

2

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. FLAGI POLSKI W KOBUŁTACH

III A

NAGRODA II STOPNIA KLASY I-III

LP.

Nazwa

Klasa

3

NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA "PRAXIS" W ŁĄKACH

III A

4

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W NAŁĘCZOWIE

II B

5

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 14 SPECJALNA IM. KAROLA WOJTYŁY-PAPIEŻA POLAKA W KIELCACH

I A

6

SZKOŁA PODSTAWOWA W HADYKÓWCE

I A

7

ZESPÓŁ SZKÓŁ SZKOŁA PODSTAWOWA W PISARZOWICACH

III A

8

ZESPÓŁ SZKÓŁ SZKOŁA PODSTAWOWA W PISARZOWICACH

II A

9

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ORŁA BIAŁEGO W KOŚCIELNIKU

III A

10

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WOŁYŃSKIEJ BRYGADY KAWALERII W DĘBEM WIELKIM

I B

11

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W NAŁĘCZOWIE

III B

12

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W BIERWCACH

I A

13

SZKOŁA PODSTAWOWA W AUGUSTOWIE

I B

14

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. II ARMII WOJSKA POLSKIEGO W BOLKOWIE

III A

15

NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA EDUHUB W KATOWICACH

III A

NAGRODA I STOPNIA KLASY IV-VI

LP.

Nazwa

Klasa

1

SZKOŁA PODSTAWOWA W ŻYTKIEJMACH

IV A

2

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. WŁADYSLAWA BRONIEWSKIEGO W LIPNIE

V B

NAGRODA II STOPNIA KLASY IV-VI

LP.

Nazwa

Klasa

3

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. FLAGI POLSKI W KOBUŁTACH

V A

4

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 27 IM. WŁADYSŁAWA BRONIEWSKIEGO W ZESPOLE EDUKACYJNYM NR 7 W ZIELONEJ GÓRZE

V B

5

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MARII KOWNACKIEJ W NOWYM KAMIENIU

IV A

6

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W SERBACH

IV B

7

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 27 IM. WŁADYSŁAWA BRONIEWSKIEGO W ZESPOLE EDUKACYJNYM NR 7 W ZIELONEJ GÓRZE

IV A

8

SZKOŁA PODSTAWOWA W AUGUSTOWIE

IV B

9

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. A. MICKIEWICZA W KŁOBUCKU

IV A

10

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MARII KOWNACKIEJ W NOWYM KAMIENIU

VI A

11

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MARII KONOPNICKIEJ W SUCHOWOLI

IV A

12

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. FRANCISZKA KARPIŃSKIEGO W ZABŁUDOWIE

IV B

13

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WANDY RUTKIEWICZ W RZĄSCE

IV A

14

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANUSZA KORCZAKA W ŁĄKIEM

V A

15

SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA NR 131 W WARSZAWIE

VI A

Wyniki konkursu - SEMESTR I

NAGRODA GRAND PRIX - SEMESTR I

LP.

Nazwa

1

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. FLAGI POLSKI W KOBUŁTACH

2

SZKOŁA PODSTAWOWA W MYŚLIWCU

3

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 14 SPECJALNA IM. KAROLA WOJTYŁY-PAPIEŻA POLAKA W KIELCACH

NAGRODA I STOPNIA KLASY I-III

LP.

Nazwa

Klasa

1

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH W NĘDZY

II A

2

NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA "PRAXIS" W ŁĄKACH

II A

NAGRODA II STOPNIA KLASY I-III

LP.

Nazwa

Klasa

3

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. NOBLISTÓW POLSKICH W PISARZOWICACH

I A

4

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. FLAGI POLSKI W KOBUŁTACH

II A

5

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W RYDUŁTOWACH

III A

6

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 27 IM. WŁADYSŁAWA BRONIEWSKIEGO W ZESPOLE EDUKACYJNYM NR 7 W ZIELONEJ GÓRZE

I B

7

SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 105 IM. LUDWIKI WAWRZYŃSKIEJ W KRAKOWIE

III A

8

SZKOŁA PODSTAWOWA GMINY SIERADZ IM. JANA PAWŁA II W SIERADZU

II B

9

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W ZAGÓRZU

II A

10

SZKOŁA PODSTAWOWA W MYŚLIWCU

III B

11

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. BATALIONÓW CHŁOPSKICH W SUŁOSZOWEJ

III A

12

SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA NR 10 W RACIBORZU

III A

13

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 14 SPECJALNA IM. KAROLA WOJTYŁY-PAPIEŻA POLAKA W KIELCACH

II A

14

SZKOŁA PODSTAWOWA W MAKOWIE IM. KS. JANA TWARDOWSKIEGO

III B

15

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 48 IM. PROFESORA KAZIMIERZA DEMELA W GDYNI

II D

NAGRODA I STOPNIA KLASY IV-VI

LP.

Nazwa

Klasa

1

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ARKADEGO FIEDLERA W BUDZISŁAWIU KOŚCIELNYM

V B

 

2

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ARKADEGO FIEDLERA W BUDZISŁAWIU KOŚCIELNYM

V A

NAGRODA II STOPNIA KLASY IV-VI

LP.

Nazwa

Klasa

3

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. FLAGI POLSKI W KOBUŁTACH

VI A

4

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W MANASTERZU

IV A

5

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 Z ODDZIAŁAMI SPORTOWYMI W BIELAWIE

VI A

6

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. FLAGI POLSKI W KOBUŁTACH

IV A

7

SZKOŁA PODSTAWOWA IM.KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W MANASTERZU

VI C

8

SZKOŁA PODSTAWOWA IM.KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W MANASTERZU

V B

9

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 11 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W TCZEWIE

IV D

10

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 8 IM. KRZYSZTOFA KAMILA BACZYŃSKIEGO W TARNOWIE

IV D

11

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 8 IM. MARTYROLOGII PIAŚNICY W WEJHEROWIE

IV B

12

SZKOŁA PODSTAWOWA W MYŚLIWCU

VI A

13

SZKOŁA PODSTAWOWA W KRZYŻU WIELKOPOLSKIM

VI D

14

NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W ZAGÓRZU

V A

15

SZKOŁA PODSTAWOWA W KOZUBOWIE

V A

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

BNP Paribas Bank Polska jest bankiem dobrych decyzji. W 2017 r. został partnerem Agendy 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju przyjętej przez ONZ i aktywnie uczestniczy w realizacji planu naprawy świata. Agenda 2030 zawiera 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Program realizuje dwa z nich, jakimi są dobra jakość edukacji, w tym dostęp do edukacji finansowej wszystkich dzieci oraz wyrównanie szans dzieci w szkole, aby nie oceniały rówieśników przez pryzmat statusu finansowego.

Patronaty

Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.
Kuratorium Oświaty w Katowicach
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Dolnośląskie Kuratorium Oświaty
Kujawsko-pomorskie Kuratorium Oświaty
Warmińsko-mazurskie Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty w Opolu
Strefa Nauczyciela - Misja Edukacja